צור קשר על אינטרנט והעסק שלכם אודות שיווק נכון -תיק עבודות דף הבית שיווק נכון-דף הבית
מאמרים אודות תיק עבודות דף הבית
שיווק נכון-תיק עבודות שיווק נכון-אודות שיווק נכון-מאמרים שיווק נכון-צור קשר שיווק נכון-דף הבית שיווק נכון שיווק נכון-תיק עבודות שיווק נכון-מאמרים שיווק נכון-צור קשר שיווק נכון-דף הבית שיווק נכון-תיק עבודות שיווק נכון-מאמרים שיווק נכון-צור קשר שיווק נכון-דף הבית

מאמרים >>>פרסום ברשת המדיה של גוגל

פרסום ברשת המדיה של גוגל


במאמר זה אני רוצה להתמקד בפרסום ברשת המדיה של גוגל ולהסביר את היתרונות ואפשרויות הרבות הטמונות בה.

רוב המפרסמים בגוגל מתרכזים בעיקר ברשת החיפוש של גוגל, הכוונה היא למנוע החיפוש, כאשר מחפש מקליד את ביטוי החיפוש בגוגל על מנת למצוא מידע או לחפש שירות אותו הוא צריך.
אין ספק שפניות המגיעות מלקוחות אשר מחפשים את השירות שלך במנוע החיפוש רלוונטיים יותר ומגדילים את הסיכוי לסגירת עסקה על פני לקוחות אשר לא מבצעים חיפוש אלא נתקלים במקרה במודעה שלך באתר מסוים.
אם נשווה את זה לעולם מחוץ לאינטרנט – יש הבדל בין לקוח שקיבל את הפלייר שחילקת בתיבת הדואר שלו, לעומת לקוח שחיפש אותך בספר הטלפונים (אם עדין קיים כזה ).
זו הסיבה שמרבית התקציב של המפרסמים בגוגל מושקע ברשת החיפוש.


מהי רשת המדיה של גוגל ?


רשת המדיה של גוגל מורכבת מבעלי האתרים בארץ ובעולם המאפשרים לגוגל לשלב מודעות ובאנרים (מודעות תמונה או אנימציה)באתר שלהם ובתמורה, הם מתחלקים עם גוגל בהכנסות מפרסום זה.
לדוגמה : כאשר אתה מפרסם ברשת המדיה של גוגל ומודעה שלך מופיע באתרים  כגון YNET , תפוז, נענע וכד', עבור כל לחיצה של הגולש במודעה שלך גוגל מתחלקת עם בעלי האתרים שאפשרו את הפרסום באתר שלהם.
כך בנתה גוגל רשת אתרים ענקית ומאפשרת לך לפרסם בה בכדי להגיע לקהל היעד שלך.

הפרסום ברשת המדיה לא מתאים לכל בעלי העסקים – לדוגמה : בעלי עסקים הנותנים שירות תיקונים בבית הלקוח, מתאים לפרסם ברשת החיפוש מאחר והגולש מחפש פתרון מידי לבעיה שלו. התועלת מפרסום ברשת המדיה ללקוח כאשר אין לו תקלה -חסר תועלת . לעמות זאת פרסום של עסק בתחום הלימודים יכול להתאים לרשת המדיה יתכן והגולש לא היה מודע לשירות זה באיזורו והלימודים בהחלט מעניינים אותו.


למה לפרסם ברשת המדיה של גוגל ?

עם הזמן התחרות במנוע החיפוש גדלה כתוצאה מכניסתם של יותר ויותר בעלי עסקים בכל תחום.
ולכן המחיר אותו בעלי עסקים נדרשים לשלם עבור לחיצה גדל ( המחיר נקבע לפי ציון האיכות + המחיר שאותו מציע המפרסם לפי שיטת המכרז פומבי) ולכן הפרסום במנוע החיפוש הפך לפחות אטרקטיבי עבור בעלי עסקים בתחומים  מסוימים ובמיוחד לאלו בעלי תקציב פרסום קטן.
במקרה של עסק עם תקציב פרסום קטן,  יכול בעל העסק לצמצם את ביטויי החיפוש שלו לביטויים זולים יותר, או לרלוונטיים ביותר ולהישאר עדין בתוצאות החיפוש בגוגל ולנסות לקבל מהם בלבד פניות חדשות או לפרסם במכשירים סלולריים בלבד כאשר התחרות שם יחסית קטנה יותר והמחירים זולים יותר (בינתיים, נכון ל 2013 ).
אפשרות נוספת היא לעבור לערוצי פרסום נוספים שאותם מציעה גוגל כגון :
פרסום ביוטיוב (מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם) או פרסום ברשת המדיה של גוגל.

ישנם הרבה שירותים אשר רלוונטיים לקהל הרחב אך לא תמיד מבצע חיפוש עבור השירות למרות שהוא זקוק לו. לפעמים זה נובע מחוסר מודעות ופרסום ברשת המדיה יכול לעורר את הצורך בשירות מחדש . לדוגמה - בעיות גב, דיאטה, מוצרים למכשירים סלולרים ועוד.


היתרונות בפרסום ברשת המדיה:

הפרסום ברשת המדיה של גוגל יכול להופיע  בגדלים שונים המשתלבים בהתאם למקום המוקצה להם באתר וכולל מודעות טקסט, באנר של תמונה או אנימציה בפלאש. פרסום זה מאפשר להעביר את המסר בצורה מעניינת יותר ממודעת טקסט בלבד כפי שקיים ברשת החיפוש. (ראה דוגמאות למטה לבאנרים ברשת המדיה).

מיקומים מנוהלים - ניתן להגדיר את פרסום המודעה לאתרים ספציפיים בלבד אשר בחרנו בקפידה ומצאנו שהם המתאימים ביותר עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. בצורה זו אנו מבטיחים שהמודעה שלנו תופיע אך ורק באתרים שאנו בחרנו. בשיטה זו החשיפה קטנה יותר ביחס לשיטות האחרות ויתכן כי המחיר יהיה גבוהה אם מתחרים נוספים מתמודדים על מיקומים איכותיים אלו.

פרסום לקהל יעד לפי תחומי העניין שלו – אם אתה מעוניין לפרסם שירות בתחום הספורט, גוגל מאפשרת לך להגיע עם הפרסום שלך לגולשים אשר התעניינו בעבר באתרי ספורט . שים לב הפרסום לא יהיה בהכרח באתר ספורט אלא הגולש יצפה בפרסום שלך באתרים אחרים מאחר ובעבר הוא התעניין באתרים בתחום הספורט. חשוב לשים לב כי הפרסום הוא לפי תחומי העניין של הגולש ולא לפי נושא האתר בו הוא מתפרסם. לדוגמה: יתכן והגולש שלך יראה את השירות שלך בתחום הספורט (תחום עניין של הגולש) באתר חדשות (נושא האתר שבו נמצא הגולש ).

נושאים – פרסום באתרים לפי נושא האתר – אם השירות שלך בתחום הספורט – המודעה שלך תופיע אך ורק באתרים בתחום זה  - בשונה מתחומי העניין שהמיקוד הוא לפי תחום העניין של הגולש ולא לפי נושא האתר.

שיווק מחדש אפשרות חדשה יחסית וחשובה . פרסום זה מאפשר לבצע פרסום ממוקד לאלו שגלשו לאתר שלך בעבר במטרה להחזירם שוב לאתר בכדי לרכוש את המוצר או השירות שאתה מציע. למעלה מ 90% בממוצע מהגולשים מגיעים לאתרים ולא מבצעים שום פעולה כגון רכישה או שליחת פרטים וכד' , ניתן להגיע לאותם הגולשים שוב ולתזכר אותם בשירות / במוצר שלנו בזמן שהם גולשים באתרים אחרים כגון אתרי חדשות ספורט וכד'. הם יקבלו את הפרסום שלנו מאחר והם גלשו בעבר לאתר שלנו ובלי קשר לאתר בו הם נמצאים כרגע.

מיקומים אוטומטיים – פרסום המתאים יותר לצורך חשיפה ולצורך מיתוג – הפרסום מתבצע אוטומטי באתרים המתאימים למילות מפתח אותם אנו מגדירים. גוגל בודק את נושא האתר ומחליט האם זה מתאים למילות המפתח שהגדרנו. במידה ויש קשר המודעה תופיע (גם כאן בהתאם להצעת המחיר שלך מול המתחרים).

בנוסף ניתן לבצע פילוח לפי מין וגיל הגולש , כאשר הזיהוי מתאפשר לפי הרגלי הגלישה של הגולש.

חשוב - ניתן לשלוט במספר החשיפות של גולש לפי הגדרה של מספר צפיות ביום / שבוע / חודש עבור כל מודעה / קבוצת מודעות / מסע פרסום.
בצורה כזו אנו יכולים להימנע מחשיפות מיותרות עבור גולשים לא רלוונטיים.
אם לדוגמה הגדרתי מקסימום 5 חשיפות ביום עבור מודעה, המודעה לא תופיע מעבר לזה עבור גולש זה. בצורה זו אני יכול לשפר את הביצועים של מסע הפרסום שלי והגעה ללקוחות רלוונטיים יותר במחיר זול יותר.

לסיכום:
הפרסום ברשת המדיה מתאים יותר למיתוג ולא למענה על צורך מידי כגון חיפוש שירות של בעל מקצוע . הפרסום ברשת המדיה יכול להביא לקליקים ופניות במחירים זולים יותר אך יתכן ויהיו פחות ממוקדים לעומת החיפוש. פרסום ברשת המדיה מהווה אלטרנטיבה טובה כאשר הפרסום במנוע החיפוש ממצא את עצמו ורוצים להגיע לקהל יעד נוסף, מומלץ לנסות ולהפנות משאבים לערוץ זה.
חשוב לבצע את הפילוח בצורה נכונה ולהגביל את החשיפה לפרסום על מנת להגיע לקהל רלוונטי יותר.

לחץ כאן לדוגמאות נוספות לבאנרים בגדלים שונים ברשת המדיה.

לחץ למידע נוסף עבור גדלים ופורמטים למודעות גוגל .

 

קורס אופיס

 

 הדרכת מחשבים

קורס אקסל

שירותים

קידום אתרים אורגני
..............................................
פרסום ממומן בגוגל
..............................................
בניית אתרים
..............................................
עיצוב אתרים
..............................................
שיווק באמצעות רשתות חברתיות
..............................................
ייעוץ והדרכה בנושא שיווק באינטרנט
..............................................
אחסון אתרים
..............................................

מאמרים:
קידום אתרים אורגני (seo)
פרסום ממומן בגוגל (sem)
בניית אתרים
עקרונות בשיווק שכדאי לאמץ
רכישת כתובת אינטרנט (domain)
דפי נחיתה
הנותן הוא המקבל
למה כדאי לתת למפרסם מקצועי לנהל
את הקמפיין שלך?

למי מתאים הפרסום בגוגל ?

סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל

 

  [email protected] 050-7664574 כל הזכויות שמורות לשיווק נכון ©
סרטוני הדרכה בנושא פרסום בגוגל